• Claus per elaborar un pla de negoci d’un diari digital

    Objectius del curs

    En un escenari de descens continu dels ingressos publicitaris i de crisi econòmica global, els diaris digitals han de reinventar-se per poder sobreviure en un futur. Malgrat que no existeix cap fórmula màgica, perquè cada projecte és un món, sí que és rellevant que els periodistes o editors de diaris digitals coneguin les claus de negoci en l’escenari actual, amb l’objectiu de que les puguin aplicar en el seu dia a dia. El curs està estructurat perquè l’alumne tingui una visió global del funcionament d’una empresa periodística, amb la presentació d’una multitud de casos al llarg cada mòdul. Al llarg del curs, els alumnes podran enviar per escrit informació sobre casos reals que hagin viscut o coneguin i al final del darrer mòdul el professor els presentarà i debatrà al vol

    Programa

    Mòdul 1: Passat i futur del negoci de la premsa digital

    1-Debilitats en el negoci de la premsa a l’entorn digital
    2-Claus periodístiques per adaptar-se a la nova situació
    3-La concepció d’un negoci centrat en l’usuari
    4-Redefinició dels valors empresarials

    Mòdul 2: La proposta de valor

    1-Què és una proposta de valor?
    2-Com generar valor informatiu en l’actual escenari
    3-Riscos i beneficis en la implantació d’una línia editorial
    4-Comunicació dels nostres valors

    Mòdul 3: La relació amb la nostra comunitat de lectors

    1-Errors a l’hora de concebre la participació del públic en un diari digital
    2-Estratègies per generar identificació amb el lector
    3-Exigències de la nova audiència connectada

    Mòdul 4: La distribució de la informació i l’organització en les redaccions

    1-Com combatre el poder en la distribució dels grans gegants tecnològics
    2-L’ús de les xarxes socials en un diari digital
    3-La producció de butlletins electrònics i podcasts
    4-Dimensionar l’estructura organitzativa: invertir en recursos periodístics, nous perfils i el teletreball

    Mòdul 5: La publicitat i els subscriptors

    1-Estratègies per rendibilitzar la publicitat digital
    2-La implantació d’un sistema de subscripció
    3-Mètriques per avaluar el funcionament d’un mur de pagament o d’un sistema de membresies
    4-Vies alternatives d’ingressos a la publicitat i les subscripcions

    Mòdul 6: Conclusió i exposició de casos dels alumnes

    1-Elements clau d’un pla de negoci
    2-Assessoria a periodistes que vulguin muntar un diari digital
    3-Assessoria a editors que vulguin redefinir el pla de negoci del seu projecte

    Metodologia

    El curs, de 8 hores, està estructurat en 4 classes en línia en directe, de 2 hores de durada cadascuna. La primera cobriria els mòduls 1 i 2; la segona, els mòduls 3 i 4; la tercera, el mòdul 5, i l’última, el mòdul 6. Per rebre el certificat, els alumnes han d’assistir a totes les classes. En cas de no poder fer-ho, els vídeos de les sessions quedaran penjats i es podran visualitzar de manera remota.

    Destinataris

    Periodistes que vulguin iniciar un projecte de diari digital, editors o periodistes que ja tinguin un en marxa o persones interessades en el funcionament del negoci de la premsa digital.

    Preus

    Col·legiats
    68,00€
    Col·legiats en atur
    36,00€
    Col·legiats - Jubilats
    36,00€
    Red de Colegios Profesionales de Periodistas
    68,00€
    AMIC - Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació
    102,00€
    Associació de Professionals de la Comunicació d’Andorra
    68,00€
    Associacions i estudiants de periodisme
    119,68€
    Tarifa pública
    136,00€

    Edicions obertes

    Internet

    Internet
    26/10/2020 (15:30 a 17:30)
    28/10/2020 (15:30 a 17:30)
    02/11/2020 (15:30 a 17:30)
    04/11/2020 (15:30 a 17:30)
    8 hores
    Català
    Inscriu-te